0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Peter Hove Olesen
Arkivfoto: : Peter Hove Olesen
Nyheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Kritikere skoser officielle beregninger for at sidestille flere elbiler med tab af velfærd

Danmark vil døje under tab af velfærd, hvis flere køber elbiler på grund af tilskud eller øgede afgifter på kørsel i fossilbiler. Det angiver et overset begreb bag udregningerne af CO2-reduktioner i transportsektoren. Kritikere klandrer begrebet for at være en øv-faktor, der bremser omstillingen af bilparken.

Nyheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Flere elbiler på vejene er en dyr måde at skaffe CO2-reduktioner på.

Sådan lyder konklusionen i den første delrapport fra Eldrup-kommissionen, og derfor halverede regeringen målet om en million elbiler eller lavemissionsbiler i 2030 til en halv million i sit forhandlingsoplæg.

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Nysgerrig?

Denne artikel er for Klimamonitors abonnenter. Hvis du gerne vil læse flere artikler, kan du tegne et 14 dages prøveabonnement.

Prøv i 14 dage

Forsiden