0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Esvagt
PR-foto: Esvagt
Nyheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Rederiets svære valg: Næste skib skal være grønt – men hvilket bæredygtigt brændsel skal skibsfarten satse på?

Med olieboomet voksede Esbjerg-rederiet Esvagt sig stort, og nu lukrerer de på udbygningen af havvind. Som hos andre følgevirksomheder til den grønne energiproduktion melder næste udfordring sig: Hvordan undgår Esvagt at servicere de grønne vindmøller på en dieselmotor?

Nyheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

I årtier havde oliebranchen været en solid og indbringende kilde for rederiet Esvagt, der fra 1981 opbyggede en trecifret millionomsætning på at være et maritimt redningsberedskab for det voksende antal boreplatforme i Nordsøen.

Men for 10 år siden blæste nye vinde over Esbjerg Havn og Nordsøen, og ved siden af de sorte boreplatforme skød høje, hvide vindmølleparker op. Esvagt så et nyt marked og investerede omkring en halv milliard kroner på nye skibe, der kunne servicere havvindmøller i stedet for boreplatforme.

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Nysgerrig?

Denne artikel er for Klimamonitors abonnenter. Hvis du gerne vil læse flere artikler, kan du tegne et 14 dages prøveabonnement.

Prøv i 14 dage

Forsiden